śluz w początkach ciąży

06/02/07 22:31:04

a ja dolaczam sie do pytania goscia - jka to jest z tym sluzem?? moza obserwujac go poznac ze doszlo do zaplodnienia??

...

19/01/07 16:33:32

jesli chodzi o tabletki to wspolczesnie produkowane zawieraja min dawke hormownow (w stosunku do tych produkowanych dawniej) iwec nie powinnas sie obawiac zmiany wagi, poza tym powinnas szczerze porozmawiac z ginekologiem ( poszukaj sobie jakiesgos mielgo, otwartego , profesjonalnego lekarza , ktory wzbudzi twoje zaufanie - masz racje jekarzowi nic do tego jak lubisz sie "nosic")- przeciez to jest lekarz od spraw intymnych, wiec nie powinnas sie krepowac zadawac waznych dla ciebie pytan. o bolu jajnikow powinnas bezsprzecznie jak najaszybciej ponformowac lekarza bo mozesz miec jakies drobne zapalenie, cyste czy cokolwiek, wiec nie powinnas z tym zwlekac. nie wydaje mi sie zeby mogl on miec jakikolwiek zwiazek z tabletkami.

Dieta - co jecie kobity?

19/01/07 14:56:19

pare "naukowych" slow (oczywiscie nie ja jestem autorka): Przyrost masy ciała w ciąży powinien wynosić prawidłowo od 9 do 12 kg. Przyrost ten rozkłada się następująco: 3-3.5 kg stanowi płód 0.5 kg błony płodowe 1 kg wzrost mięśnia macicy 1 kg łożysko 0.9 kg płyn owodniowy 4-6 kg woda zawarta w tkankach 0.5 kg powiększenie piersi Zbyt mały przyrost masy ciała jest objawem niepokojącym. W ciąży powinno się przybrać na wadze co najmniej 7-8 kg. Zmniejszony przyrost masy ciała świadczyć może o niewłaściwej diecie. W pierwszej połowie ciąży zapotrzebowanie energetyczne zwiększa się o około 300kcal, a w drugiej połowie o około 500kcal dziennie. Tak więc w pierwszej połowie ciąży zapotrzebowanie energetyczne wynosi 2300kcal na dobę, a w drugiej połowie ciąży 2500kcal na dobę. Te przeciętne wartości wyliczono dla kobiet dojrzałych i pracujących w niewielkim wymiarze czasu. Dla młodych ciężko pracujących kobiet zapotrzebowanie energetyczne powinno być odpowiednio większe o około 1000kcal w ciągu doby. W przypadku stosowania diety nie pokrywającej zapotrzebowania energetycznego organizm płodu korzysta z substancji zmagazynowanych w organizmie matki co prowadzi do wyniszczenia organizmu matki kosztem dostarczenia niezbędnych składników dla rozwoju płodu. Zapotrzebowanie na białko zależy od wieku kobiety. Piramida żywieniowa Zapotrzebowanie na białko wynosi około 1.3-2.0 na kilogram masy ciała. Połowę tego zapotrzebowania powinno stanowić białko pochodzenia zwierzęcego. U dojrzewającej kobiety zapotrzebowanie to jest nieco większe i wynosi około 1.5-2.5g na kilogram masy ciała. Produkty zawierające białko to: mięso, mleko, jaja, ser, drób, ryby.Spożycie tłuszczów nie powinno przekraczać 1g na kilogram masy ciała. Tłuszcze zwierzęce są cenny źródłem witaminy A i D, natomiast tłuszcze roślinne obfitują w witaminę E. Zapotrzebowanie na węglowodany wynosi 500 g dziennie. Niezwykle ważne w okresie ciąży stanowi dostarczenie rozwijającemu się organizmowi odpowiedniej ilości wapnia i fosforu. Fosfor jest min głównym związków stanowiących magazyny energii w organizmie oraz składnikiem budującym kość. Wapń stanowi także główny budulec szkieletu. Ponadto bierze udział w wielu procesach życiowych komórki. Spożywanie wapnia w dużym stopniu obniża ciśnienie tętnicze u kobiet ciężarnych i ryzyko wystąpienia stanu przedrzucawkowego. Stąd wydaje się korzystne spożywanie wapnia przez kobiety z przewlekłym nadciśnieniem w ciąży, cukrzycą, ciążą wielopłodową lub z wystąpieniem incydentu stanu przedrzucawkowego w wywiadzie. Pamiętajmy, że wapń ogranicza wchłanianie żelaza, dlatego należy zapewnić odpowiednią dawkę żelaza u kobiet spożywających duże ilości wapnia. Ciężarna w drugiej połowie ciąży powinna spożywać odpowiednio 2 g wapnia i 1.5 g fosforu. Najlepszym źródłem obu pierwiastków jest mleko. Spożywanie 1 litra mleka dziennie zapewnia dużą część zapotrzebowania. Innym źródłem są warzywa, owoce, produkty mączne zwłaszcza chleb razowy. Innym ważnym pierwiastkiem jest żelazo. Jego dzienne zapotrzebowanie wynosi 30 mg. Występuje w jajach, mięsie, rybach i pokarmach roślinnych. Wymienione tutaj pokarmy zawierają ponadto odpowiednią ilość pierwiastków śladowych biorących udział w procesach enzymatycznych. Bardzo ważnym w diecie każdej kobiety ciężarnej powinien być cynk. Jego niedobór wiąże się z występowaniem małej masy urodzeniowej płodów. Cynk i grupa enzymów w skład których on wchodzi, mają istotne znaczenie dla wzrostu i rozwoju płodu. Pamiętajmy, że podawanie żelaza w dawce przekraczającej 30mg dziennie powoduje upośledzenie wchłaniania cynku i miedzi. Należy więc odpowiednio zwiększyć podaż tych cennych mikroelementów w diecie lub preparatach farmakologicznych. Niezbędnymi składnikami diety warunkującymi prawidłowy rozwój płodu są witaminy. Podstawową witaminą jest kwas foliowy. Ze względu na występujący w ciąży szybki rozwój łożyska, płodu, pępowiny i gruczołów piersiowych znacznie zwiększa się zapotrzebowanie na kwas foliowy. Niedostateczne spożycie kwasu foliowego w pierwszych tygodniach ciąży zwiększa ryzyko wad rozwojowych płodu. Należy spożywać do 400 mikrogramów kwasu foliowego dziennie. Witamina ta występuje w świeżych, zielonych warzywach, szpinaku, karczochach, gorczycy, owocach cytrusowych, groszku, roślinach strączkowych, soczewicy, grochu włoskim, fasolniku, ciecierzycy i fasoli. Jednak pokarmy te nie zapewniają całkowitego zapotrzebowania na kwas foliowy w ciąży. Wraz z nimi dostarczane jest około 100 mikrogramów witaminy, a gotowanie niszczy połowę z tej ilości. Kobiety, które przebyły incydent stanu przedrzucawkowego w przeszłości powinny uzupełnić kwas foliowy do 800 mikrogramów dziennie. Kobiety, które urodziły dzieci z wadami układu nerwowego powinny przyjmować około 4 mg kwasu foliowego dziennie przez 3 miesiące przed zapłodnieniem i w pierwszych trzech miesiącach ciąży. Leczenie lekami przeciwpadaczkowymi wiąże się ze zwiększeniem zapotrzebowania na kwas foliowy do 1 mg dziennie. Witamina B12 odpowiada za prawidłowe podziały komórkowe oraz produkcję głównego składnika budującego komórki i narządy jakim jest białko. Występuje w pokarmach bogatych w białko zwierzęce: mięso, ryby, jaja i mleko. W ciąży obserwuje się naturalny spadek witaminy B12 ze względu na obniżenie się białek odpowiedzialnych za transport tej substancji we krwi. Spożywanie pokarmów bogatych w białko zwierzęce w zupełności wystarcza na pokrycie dziennego zapotrzebowania. Witamina B6 stanowi niezbędny składnik do wytwarzania białka, cukrów i tłuszczów. Odpowiada za prawidłową czynność czerwonych krwinek oraz odporność ustroju. Jest aktywnie transportowana przez łożysko, gdzie osiąga 2-5 razy większe stężenie niż we krwi. Bogate w witaminę B6 jest mięso, wątroba, nerki, ziarno. Zaleca się jednak ciężarnym doustne uzupełnianie zapotrzebowania na tę witaminę w postaci dodatkowej dawki 2 mg dziennie. Zwiększenie zapotrzebowania na witaminę B6 występuje w przypadku wymiotów. Pamiętajmy aby nie przedawkować witaminy B6, co może prowadzić przykrych objawów drętwienia rąk i stóp. Witamina C występuje w świeżych owocach i warzywach (warzywa zielone, pomidory, ziemniaki). Dzienne zapotrzebowanie na witaminę C w ciąży wzrasta o 10 mg dziennie i wynosi 70mg. Dawkę tę w zupełności pokrywa odpowiednia dieta. Witamina A niezbędna jest do prawidłowego funkcjonowania oczu oraz skóry, a także wzrostu i różnicowania komórek. Występuje obficie w marchwi, warzywach liściastych, wątrobie, jajach, mleku i maśle. Zapotrzebowanie na tę witaminę nie zwiększa się w ciąży, tak więc nie istnieje potrzeba jej uzupełniania. Należy pamiętać, że nadmiar witaminy A może być szkodliwy dla płodu. Rośnie ryzyko wad czaszki i układu nerwowego. Cholina jest podstawowym składnikiem odżywczym stanowiącym element niezbędny dla odpowiedniej budowy i funkcji każdej komórki. Występuje w jajach, wątrobie, orzeszkach ziemnych, produktach mięsnych oraz warzywach. U kobiet ze skłonnością do obrzęków powinno ograniczyć się spożywanie soli, a zwiększyć podaż białka. Spożywane posiłki powinny być urozmaicone oraz bogate w owoce i warzywa. Dzięki odpowiedniej diecie można zapewnić rozwijającemu się organizmowi niezbędne składniki budulcowe, energetyczne i regulatorowe.

Atopowe Zapalenie skóry a ciążą

19/01/07 14:43:20

i jak tam odynka - przydalo sie?

PALENIE?!!

19/01/07 14:30:22

czesc palaczki :wink: ; na ja wlasnie tez sie mecze z nalogiem. znalzlam stronke , gdzie mozna sprawdzic poziom swojego uzaleznienie oraz znalesc kilka poraz z zakresu rzuczania, wskazowki na wypadek kryzysu oraz linki do stron specjalizujacych sie we wspieraniu rzucajacych nalogowcow. niby nic nnowego, ale moze ktores z was sie przyda http://pl.help-eu.com