Czerwcówki 2009!!!!

20/01/10 21:38:19

Hej dziewczyny zobaczcie co znalazłam na innym forum: Lista opracowana przez OLSZOOWA co robić z dzieckiem ok.12 tygodniowym: śpiewaj rytmiczne piosenki z powtarzającymi sie słowami odgrywaj scenki przy śpiewaniu piosenek wykonuj proste ćwiczenia (zginać kolanka, podnosić rączki) dawaj zabawki o różnej fakturze i ciężarze, polewaj je wodą przesadnie chwal umieszczaj nad nim przedmioty (miękkie), do których będzie mógł sięgać zaglądaj w oczy i mów akuku baw sie jego paluszkami tak by to widział powies nad łóżeczkiem ruchomą zabawkę, a w wózku rozwieś zabawki do pacanie rączką baw sie w "sroczka kaszkę warzyła" otwierająci rozdzielając paluszki masuj dłonie i palce baw się trzymając go w pionie, to zwiększy jego poczucie równowagi cd. pomysłów na zajmowanie się 4-miesięczniakami wzmacniaj jego poczucie humoru, żartuj,śmiej sieę dawaj zabawki o różnych kolorach, kształtach, fakturach,przeznaczeniu, niech niektóre wydają dźwięki! opowiadaj dokładnie co robisz, co widzisz, o każdym przedmiocie i czynności urządzaj zabawy zmuszające do obracania na boki np. "a ku ku" wołaj z boku, by musiało sie obrócić miekkie zabawki umieść tak, by dziecko musialło po nie sięgać śmiej sie z dzieckiem gdy zdobędzie upragniony przedmiot nasladuj odgłosy jakie wydaje w sposob wyolbrzymiony jak najczęsciej nawiązuj kontakt wzrokowy-mimika i gesty powinne być przesadne miesiąc piąty czyli ok.20 tyg. reaguj, gdy próbuje zwrócic twoją uwagę( mówiąc, odwracając się w kierunku, zbliżając się) przedstawiaj wszystkie obce osoby, by przyzwyczaic go do obcych jak najczęściej wymawiaj JEGO IMIĘ Baw sie w a ku ku, sroczka kaszkę warzyła kołysz nim często, tańcz, co pomoże stabilizować główkę baw sie w dawanie i zabieranie zachęcaj do prostowanie palców rozwijaj świadomość palców u nóg wkładając mu je do buzi (tak,tak ) dawaj mu do zabawy bibułkę, papier do gniecenia naśladuj odgłosy wydawane przez dziecko, modeluj natężenie i wysokośc dźwięków zainteresuj cichymi dźwiekami: muzyką, dzwoneczkami dla nieco starszych czyli 24 tyg. baw sie w upuszczanie i podnoszenie baw się w dawanie i zbieranie często powtarzaj jego imię pokazuj czynności i ich skutki (np. potocz piłke i powiedz ,że sie toczy) gdy daje znać ,że chce bys przyszła podejdź do niego wyciągając ręce, zawołaj po imieniu baw sie w podskakiwanie baw sie w samoloty kładź go obok siebie i odrywajcie od podłoża tułów i ramiona wynagradzaj go za pwyciąganie rączek podnoszeniem do góry baw się w patataj rozwijaj precyzje palców dając mu rozmaite pokarmy, które może jeść rękoma zacznij je uczyć samodzielnie łyżką pokaż jak przekładac przedmioty z ręki do ręki mocno gestykuluj prowokuj by cie naśladowało, ucz go nowych gestów nadal przeds5tawiaj mu obcych specjalnie dla 28 tyg. pokaż dziecku jego odbicie w lustrze i wymów jego imię. Mów: "to jest …………….., to ty" używaj NIE do wyrażania sprzeciwu powtarzaj wszystkie dźwięki wydawane przez dziecko "ba", "ma", da zachęcaj do samodzielnego jedzenia np. chrupki rozijaj niezależność pozwalkając jeść samemu: zostawiaj je samo zmiseczką niech je palcami, potem dokarm go łyżeczką rozijaj niezależność pozwalkając jeść samemu podawaj dużo pokarmów do ręki rozwijaj zdolność chwytania przez dawanie mu coraz mniejszych kawałków jedzenia-tak małe jak tylko jestw stanie uchwycić aby zachęcic do podnoszenia główki w leżeniu na plecach układaj zabawki TUŻ poza zasięgiem ręki wprowadzaj jak najwięcej zabaw na stojąco przy każdej okazji dotykaj je i pozwalaj się dotykać organizuj zabawy angażujące dotyk:kasi,kosi; sroczka kaszkę warzyła naśladuj odmienne intonacje gaworzenia wprowadzaj nowe dźwięki i czekaj na odpowiedź ćwicz ssanie, lizanie, dmuchanie śpiewaj, powtarzaj rymowanki śmiej sie często i chichocz mów powoli i wyraźnie, gestami, mimiką, gestykulacją pokazuj co dane słowo znaczy odpowiadaj gaworzeniem na gaworzenie gdy wymówi cos co przypomina słowo powtóż je, a dziecko pochwal, powiedz "ma", roześmiej się i je przytul 32 tyg: wprowadź zabawki z użyciem wody: daj mu garnuszki, dzbanki, by mógł nalewać, wylewać napełniać kładź zabawki TUŻ poza zasięgiem ręki podnoś mu upuszczone, gdy o to prosi wprowadzaj gry angażujące ciało jak "kosi, kosi ' zachęcaj do samodzielnego jedzenia zaczyna rozumiec co znaczy nie, przejawiać opór zachęcaj do przesuwania sie na posladkach: siadaj z dala i wyuciągnij ręce przygotuj nóżki do chodzenia przez zabawy w stawanie i podskakiwanie na twoich kolanach, na łóżku, w wannie zaspokajaj zamiłowanie do hałasu: dawaj łyżki, pokrywki, bębenek naucz podnosić klocek i ustawiać na drugim 36 tyg. zachęcaj do stawania przy stabilnych meblach pokazuj jak trzymac rączki by utrzymac równowagę naucz je przechylac sie do tylu i na boki tak by nie tracił równowagi: układaj zabawki ztuz pooza zasięgiem z boków i z przodu pokaż jak siadać z pozycji stojącej: zginaj mu kolana i stawy biodrowe pokaż mu ,że dwa klocki są tej samej wielkości i objętości ustawiając je na sobie i obok baw3 sie we wskazywanie różnych rzeczy daj mu do zabawy drobne przedmioty ( pod kontrolę) jak kasztany, żołędzie, groch, rodzynki. Przymajmniej raz dziennie daj do jedzenia drobno pokrojone ( ale kawałki) pożywienia, które może podnosic i wkładac do buzi. nasladuj odmienne intonacje mów wolno, wyraźnie i poprawnie zachowaniem, mimiką gestem pokazuj co znaczą słowa gaworz z dzieckiem ale mów też dużo normalnym tonem wprowadź dźwiek i poczekaj na odpowiedź NIE mów wyraźnie i dobitnie, stanowczo, by rozumiało,że to negowanie dotykaj i pozalaj sie dotykać non stop do 36 tyg: odnoś sie do dziecka pozytywnie wyrażaj otwarcie co czujesz Usmiechaj sie uzywaj tonów łagodnych i wysokich dotykaj i fizycznie okazuj uczucia zachęcaj bez końca nagradzaj często chwal stale ZAWSZE wymawiaj jego imię z miłoscią jak najczęściej mów ,że go kochasz zawsze reraguj, gdy dziecko chce byś sie nim zajęła ( w przeciwnym razie uzna,że nie jest dla ciebie ważne i przstanie cię prosić) nawiązuj kontakt wzrokowy, obracaj sie przodem, używaj gestów i dotyku nie zwracvaj sie do niego w sposób negatywny, odwracaj jego uwagę Po tym czasie dziecko nabrało juz indywidualnych cech charakteru. Ok. roku zacznie przejawiać szczególny upór i niezależność. stanie sie niecierpliwe, trudne do prowadzenia, łatwo będzie sie złościć, buntować. będzie drażliwe, nie grzeczne i niekochające 8O Na szczęscie ok. 15 miesiąca pojawi się nowa faza: dziecko stanie sie troskliwe, uczynne, będzie chciało sprawiac przyjemność. będzie starac sie uzyskać aprobatę. Co robić? zachowaj we wszystkim elastyczność nic nie rób na siłę nie krytykuj, nie przejawiaj wrogości NIGDY nie doprowadzaj do tego by dziecko się ciebie bało ucz cierpliwości przez tpolerancję nie ośmieszaj, nie zawstydzaj nie dawaj powodu do zazdrości nie dawaj mu powodu do poczucia winy przyjmij dziecko takim jhakim jest chwal je , ono to doceni jeśli wyrazisz aprobate- polubi siebie gdy docenisz jego wysiłek- zacznie formuować swoje cele bądź sprawiedliwa zapewnij mu poczucie bezpieczeństwa a to lista zabaw opracowana przez TUSIE 2 MIESIAC zabawy w miny POROZMAWIAC JESZCZE Z NIEMOWLECIEM SIE NIE DA, ALE ZA TO MOZECIE WYMIENIAC MINY I USMIECHY. MALUCH UWIELBIA, GDY ROBISZ SMIESZNE MINY I NASLADUJESZ GO. zabawa w "widze Cie" LEZAC NA PLECACH POLUZ SOBIE MALUSZKA NA BRZUCHU. WYPOWIEDZ JEGO IMIE I LEKKO GO UNIES, TAK ABY MOGL SPOJRZEC CI W OCZY. POWTORZ ZABAWE WIELOKROTNIE, CHWALAC ZA KAZDYM RAZEM, GDY ZDOLA UNIESC GLOWKE. 3 MIESIAC zabawa w "czesc mamo" NA TWOJ WIDOK MALUCH REAGUJE RADOSNYM OZYWIENIEM-SMIEJEJ SIE ENERGICZNIE PROSTUJE RACZKI I NOZKI, A NA TWOJ GLOS OSPOWIADA GRUCHANIEM. POCHYLAJ SIE NAD NIM I JAK NAJCZESCIEJ ROZMAWIAJ W JEGO JEZYKU. MOZESZ TEZ ZAKLADAC NA PALCE PACYNKI(DO KUPIENIA W IKEA) I ODGRYWAC DLA MALUCHA TEATRZYK (NP. PACYNKI WITAJA SIE Z NIM, ROZMAWIAJA, GLADZA GO PO BUZI, KLANIAJA SIE ITP.) zabawa w "poglaszcz mnie" SPROBUJ GLADZIC SKORE DZIECKA MATERIALAMI O ROZNEJ FAKTURZE- SZTRUKSEM, JEDWABIEM, FUTERKIEM, BAWELNA. MOZESZ TEZ NASZYC NA DOSC FRUBY KOCYK KAWALKI ROZNYCH TKANIN, CELOFAN OBSZTY MATERIALEM ORAZ DUZE GUZIKI I KORALE, PLASTIKOWE KOLKA ITP. (MUSZA BYC BARDZO MOCNO I GUBA NICIA PRZYSZYTE) KLADZ MALUSZKA NA TYMKOCYKU - W POZYCJI NA BRZUSZKU I ZACHECAJ GO DO GLASKANIA , TARMOSZENIA I POTRZASANIA. zabawa w "pszczolke" USIADZ W WYGODNYM FOTELU Z MALUSZKIEM NA REKACH . UNIES PALEC WSKAZUJACY DO GORY I UDAJAC BRZECZENIE PSZCZOLKI ZATACZAJ PALCEM KOLA. POSADZ "PSZCZOLKE" NA POLICZKU MALUSZKA I DELIKATNIE POLASKOCZ. POWTORZ ZABAWE KILKA RAZY, TAK ABY MOGL WODZIC OCZKAMI ZA TWOIM PLACEM. POTEM UNIES W GORE PALUSZEK DZIECKA I SPRAW ZEBY TERAZ ONO BYLO MALA "PSZCZOLKA" 4 MIESIAC zabawa w "jedzie rowerek na sapacerek" TWOJ MALUCH ODKRYWA POWOLI SWOJE NOZKI. DAJ MU NIMI "PEDALOWAC" DO WOLI. MOZESZ TEZ ZGINAC NA PRZEMIAN NOZKI LEZACEGO NA PLECACH DZIECKA , LEKKO NACISKAJAC MU NA BRZUSZEK. zabawa w "czyja to twarz" POZWOL MALUCHOWI BADAC TWOJA TWARZ. DOTYKANIE NOSA, POLICZKOW, WLOSOW MAMY BADZ TATY I INNYCH DOMOWNIKOW SPRAWIA MU DUZA RADOSC. zabawa w "gdzie jest mama" WOLAJ DZIECKO PO IMIENIU Z ROZNYCH STRON POKJU, BEDZIE TO JE ZACHECAC DO ODWRACANIA GLOWKI, SZUKANIA I ODNAJDYWANIA WZROKIEM ZRODLA DZWIEKU. 5 MIESIAC zabawa w "co tatk pieknie gra?" STWARZAJ DZIECKU OKAZJE DO PRZYSLUCHIWANIA SIE ROZNYMMILYM DZIWIEKOM WYGRYWANYM NA FLECIE, ORGANKACH, CYMBALKACH, A TAKZE CICHYCH MELODII Z RADIA I PLYTY. zabawka z butelki PRZYGOTUJ KILKA MALYCH PLASTIKOWYCH BUTELEK. DO JEDNEJ WSYP TROCHE ZIAREN KAWY, DO DRUGIEJ FASOLI, DO TRZECIEJ GARSC KOLOROWYCH KORALIKOW, A DO JEDNEJ WLEJ WODY I JA ZABRAW NA JAKIS KOLOR (PAMIETAJ MOCNO POZAKRECAJ BUTELKI) POKAZ MALUCHOWI JAK SWIETNIE MOZNA SIE NIMI BAWIC. zabawa "idzie mis" KIEDY DZIECKO LEZY W LOZKU ALBO W WOZKU, ZBLIZJA POWOLI DO NIEGO MISIA ... ALBO INNEGO PLUSZAKA, MOWIC TAJEMNICZO "IDZIE MIS, IDZIE MIS DO MALGOSI DAC MALGOS BUZI" W TYM MOMENCIE DOTKNIJ MALUSZKA PLUSZAKIEM A POTEM POZWOL GO ZLAPAC. 6 MIESIAC juz chwytam KLADZ GRZECHOTKI ALBO INNE LATWE DO UCHWYCENIA ZABWAKI PRZED LEZACYM NA BRZUSZKU MALUCHEM. SIADAJ Z DZECKIEM NA KOLANACHPRZY STOLE, NA KTORYM LEA ROZNE ZABAWKI, I ZACHECAJ DO CHWYTANIA. jada jada misie POZWOL MALUCHOWI PODRYGIWAC NA TWOICH KOLANACH. TO DLANIEGO DOBRA GIMNASTYKA I NOWA FORMA WYLADOWANIA ENERGII. SPIEWAJ PRZY TYM WESOLO "JADA JADA MISIE - SMIEJA IM SIE PRZYTYM PYSIE, TRALALAL TRALALAL ;D " opowiem Ci bajeczke PRZEMAWAIJA DO SWOJEGO MALUSZKA LANCUCHAMI SYLAB NP. MA- MA MA - MA. ZMIENIAJ TONACJE GLOWSU TAK JAKBYS OPOWIADALA MU COS BARDZO CIEKAWEGO. OCZYWISCIE MOZESZ TEZ MULUCHOWI OPOWIADAC PRAWDZIWE BAJKI, DEKLAMOWAC WIERSZYKI I SPIEWAC MELODYJNE PIOSENKI 7 MIESIAC zabawa w "stuk stuk" POKAZ DZIECKU JAK MOZNA STUKAC ZABAWKA W STOL LUB O PODLOGE - ZABAWKA POWINNA BYC DOSC MOCNA, TWOJ MALUSZEK MOZE BYC JUZ NIEZLYM SILACZEM. PODAWAJ MU TEZ ZABAWKI DO OBU RACZEK NARAZ I ZACHECAJDO POSTUKIWANIA NIMI O SIEBIE, ZA KAZDYM RAZEM DODAJAC "stuk stuk" ALBO "pac-pac" :laugh: zabawa w "kuku" TO JEDNA Z NAJBARDZIEJ ZNANYCH (I LUBIANYCH PRZEZ MALUCHY) NIEMOWLECYCH ZABAW. PRZYKRYWAJ PIELUSZKA WLASNA TWARZ LUB BUZKE DZIECKA I DOSLANIAJ SIEMIEJAC SIE I WOLAJAC GLOSNO "a kuku". WKROTCE MALUCH SAM BEDZIE POTRAFIL SCIAGNAC PIELUSZKE ZE SWOJEJ TWARZY (A TAKZE Z TWOJEJ) ;D zabawa w "dookola swiata" SPACER PO DOMU DLA SIEDMIOMIESIECZNEGO MALUCHA JEST ROWNIEZ CIEKAWY, JAK DLA WAS WYPRAWA DO EGZOTYCZNYCH KRAJOW. WEZ GO NA RECE I PODCZAS WEDROWKI PO MIESZKANIU POKAZUJ I NAZYWAJ WSZYSTKO, CO SIE W NIM DZIEJE - PALACE SIE LAMPY, TYKAJACY ZEGAR, WODA LEJACA SIE Z KRANU, OBRAZY I LUSTARA WISZACE NA SCIANACH. WIECZOREM GASCIE I ZAPALAJCIE SWIATLO NASLADUJAC DZWIEK WWYDAWANY PRZEZ KONTAKT. POKAZ DZIECKU PRZEZ OKNO JADACE SAMOCHODY, BIEGAJACEGO PIESKA, DZIECI NA SANKACH, PANA W KAPELUSZU. W pierwszym roku Musisz jeszcze całkowicie dostosować się do rytmu dziecka (jedzenia, spania, spaceru). - Weź malca na spacer w nosidełku (mama najczęściej wychodzi z wózkiem) - z innej perspektywy będzie oglądał świat. W czasie wspólnej wędrówki opowiadaj dziecku, co dzieje się wokół. - Baw się, ale inaczej niż mama. Nie pytaj żony, w co się bawić z dzieckiem. Spróbuj wymyślić coś nowego, co maleństwu będzie kojarzyć się z Tobą. Oto nasze propozycje: Zabawa z lusterkiem - od 8. m-ca Rozłóż na podłodze koc i połóżcie się razem na brzuchu. Ustawcie przed sobą lusterko lub dwa (np. zwykłe i powiększające). Pokazujcie swoje oczy, nosy, uszy, usta w rzeczywistości i w lusterkach - zwykłym i powiększającym. Podczas zabawy mów do dziecka. Fartuch do zabawy - od 9. m-ca Ubierz się w kamizelkę lub bluzę z wieloma kieszeniami. Schowaj w nich zabawki i inne przedmioty: dzwoneczki, grzechotki, "zapachowe" buteleczki, karty z obrazkami. Posadź malca przed sobą i wyjmuj z kieszeni niespodzianki. Dawaj je dziecku (pojedynczo) do potrzymania, pozwól powąchać, obejrzeć dokładnie z różnych stron. Możesz także wziąć malca na ręce i pozwolić, by sam wyjmował zabawki z kieszeni. Tajemnicze pudełko - od 10. m-ca W kartonowym pudełku wytnij otwór dostosowany do wielkości rączki Twojego malucha. Zgromadź różne małe przedmioty, pokaż je szkrabowi, nazwij i schowaj do pudełka. Zachęć, by dziecko wyjmowało je stamtąd, rozpoznając dotykiem. Im starsze będzie Twoje dziecko, tym więcej będziesz mógł mu zaproponować. Z dwu-, trzylatkiem - Pokaż mu swój świat - dzieci w tym wieku bardzo lubią robić to, co dorośli. Możesz zabrać malucha choćby do... garażu. Pozwól usiąść za kierownicą, a w upalny dzień zaproponuj wspólne mycie auta. Przez cały czas opowiadaj, co robicie, jak co się nazywa. Podczas spaceru kontynuuj temat zabawy - nazywaj marki samochodów, pokazuj, czy auto ma bagażnik, przyczepę, mów, jaki ma kolor. Zabawy tematyczne mogą dotyczyć wielu dziedzin życia (np. sprzętu wędkarskiego albo fotograficznego). - Noś malca w nosidłach (takich na stelażach) na plecach i chodźcie na długie wędrówki - maluch z tej perspektywy bardzo lubi oglądać świat, czuje się ważny, bo siedzi u taty na ramionach. Pokazuj mu rośliny i ptaki, opowiadaj o nich, obserwujcie mrówki, nakarmcie kaczki, poszukajcie śladów zająca. - Organizuj zabawy domowe, na które mama niechętnie się godzi (oczywiście w granicach rozsądku). Zbudujcie szałas z krzeseł i koca, przebierzcie się za Indian, pomalujcie twarze. Albo ustawcie pociąg - fotel może być lokomotywą. Pamiętaj, by po zabawie razem z malcem posprzątać. Z przedszkolakiem - Stwórzcie niezwykłą kolekcję - w ten sposób możesz rozwinąć u malca wspaniałą pasję. Organizujcie wyprawy w plener i zbierajcie niezwykłe kamienie albo rośliny do zielnika. Razem planujcie wycieczki (wybierajcie się na nie pociągiem zamiast samochodem), gromadźcie pamiątki... a nawet bilety, prowadźcie wspólnie dziennik podróży. Zarażaj malca swoimi pasjami, ale jednocześnie uważnie mu się przyglądaj - może on wcale nie lubi jeździć do lasu czy nad jezioro, a woli pospacerować po starych murach i posłuchać opowieści o rycerzach. - Organizuj zawody - przedszkolaki bardzo lubią rywalizację. Jeśli jesteście na basenie, zorganizuj zawody w pływaniu, jeśli w lesie - rzucajcie szyszkami do celu. Każdą zabawę można przekształcić w turniej. Pamiętaj, że maluchowi trzeba dać tzw. fory - jeśli będzie przegrywał, szybko się zniechęci. - Bądźcie artystami - zachęcaj malca do własnej twórczości, wprowadzaj go w tajniki sztuki. Jeśli chcesz zabrać dziecko na wystawę czy do teatru, poszukaj takich miejsc, gdzie można zobaczyć kulisy przygotowań. Możecie też zorganizować domową orkiestrę albo teatrzyk (instrumenty i teatralne stroje przygotujcie samodzielnie). Po spacerze namalujcie razem, co widzieliście w lesie, zróbcie wystawę skarbów. Rady na 7 dni tygodnia - Obserwuj dziecko - nie tylko dlatego, że żaden okres w jego życiu już się nie powtórzy, ale też by lepiej poznać swojego szkraba, jego umiejętności i upodobania. - Bądź blisko - przytulaj malucha, noś go na rękach, ze starszym dzieckiem jak najwięcej rzeczy rób wspólnie (pomagaj, opowiadaj). - Uważnie słuchaj - nie ignoruj pytań, choć wciąż powtarzają się te same, nie zbywaj dziecka, odpowiadaj na miarę wieku malca (potrzebuje odpowiedzi krótkiej i konkretnej). Słuchaj opowieści z przedszkola. - Nie krzycz, nie denerwuj się - raczej przyjrzyj się sobie: może masz akurat zły humor albo jesteś zmęczony. Po takiej refleksji na pewno innym okiem spojrzysz na domagające się uwagi dziecko. - Uśmiechaj się, bądź przyjacielem - Twój nastrój będzie udzielał się dzieciom (w każdym wieku). Zgodzą się na wszystko, co zaproponujesz, nawet zakaz potraktują jak przyjacielską radę. To zawsze się spodoba A jeśli już nie masz siły ani koncepcji, wykorzystaj pomysły sprawdzone. Niemowlęciu zaproponuj nową zabawkę (jak najbardziej wszechstronną i atrakcyjną - najlepiej taką, co się porusza, wydaje dźwięki, można nią manipulować). Zabawę zacznijcie wspólnie. Dwulatka zabierz do parku rozrywki, niech maluch poszaleje w piłeczkach i na zjeżdżalni. Z trzylatkiem pójdź na przedstawienie dla dzieci (zwróć uwagę, by było dostosowane do wieku Twojego malucha) albo do kina, zapiszcie się na naukę pływania na basenie. Starszemu przedszkolakowi też możesz zaproponować kino, teatrzyk, park rozrywki (wybierz taki, gdzie są drabinki, liny, równoważnie) czy wspólną naukę jazdy konnej. Sprawdź, co oferują Ci miejscowe ośrodki kultury. Coraz więcej w nich ciekawych zajęć dla rodzica i dziecka. Monika Górecka-Czuryłło Konsultacja: Izabela Barton-Smoczyńska, psycholog, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej i cd. 40 tyg. zawsze wyjaśniaj co robisz dawaj mu zabawki piszczące, trąbki,dzwonki daj mu miekką lalkę, pokaż jak sie ją ubiera i rozbiera baw sie w upuszczanie i podnoszenie, chowanie i szukanie zabawki, w "a ku ku" pokaz jak wkładać i wyjmowac przedmioty z pojemników ogladajcie razem książeczki podawaj mu palce, by mogło sie podciągac do siadanie i stania zachęcaj do odwracania kładąc zabawki za plecami zachęcaj do raczkowania-stawaj niedaleko i wołaj po imieniu lub proponuj zabawkę dawaj mu wiele przedmiotów, które może wyrzucać zachęc je do turlania piłki: posadź i wturlaj piłkę między nogi śmiej się dla wyrażenia aprobaty kończ zabawy śmiechem lub żartem-wyrabiaj w nim poczucie humoru przedstawiaj je innym dzieciom, zostawiaj od czasu do czasu z innymi, mniej znanymi osobami pamietaj by pocałowac i pomachac na pożegnanie witaj sie w szczególny sposób, gdy wracasz zabawki dla dzieci 7-12 mcy grzechotki wolnostojące piłki książeczki z grubej tektury, materiału, plastiku zabawki ruchome: samochody, ciężarówki, zwierzątka na kółkach duże miękkie klocki pluszaki zabawki do kąpieli: wiaderka , konewki, kubki, zabawki pływające zajęcia i zabawy 7-12 m-cy dmuchanie do pustych rolek po papierze toaletowym naśladowanie odgłosów zwierząt śpiewanie piosenek-wyliczanek kosi-kosi noszenie na "barana" obracanie w kółko trzymając za ręke i nogę turlaie piłeczkami zabawy w odnajdowanie przedmiotów(a ku ku, zgaduj-zgadula w której ręce stukanie w pokrywki, garnki przesiewanie mąki napełnianie pustych pojmników, puszek klamerkami do bielizny, klockami Orfeo Czeski to dla nas bardzo śmieszny język :lol: :lol: :lol: zanim się coś powie to można umrzeć ze śmiechu :lol: :lol: :lol:

Czerwcówki 2009!!!!

18/01/10 22:20:04

asi baby signs Migusie to program języka znaków dla niemowląt słyszących, dzięki którym zanim zaczną mówić mogą porozumieć się z nami :lol: więcej jest tutaj www.migusie.pl Karolince pokazuję znaki np.mówię pies i pokazuję znak czyli dyszę jak pies to był pierwszy miguś :) mamy psa w domu, którego Karolcia uwielbia :lol: inne znaki tak samo pokazuję i mówię jakie ma znaczenie. Dzięki tym znakom zaoszczędzić można dziecku frustrację i stres w sytuacjach kiedy nie można ich zrozumieć. Są znaki, które określają strach, ból i inne ważne sprawy. A co do nauki to tak jak z papa pokazujesz i za którymś razem bobas powtarza po tobie :wink: nawet nie wiemy kiedy się uczą tak szybko im to wychodzi :lol: Za chwilkę nasze dzieci będą wszystko po nas powtarzać to najlepszy okres żeby uczyć je znaków :lol: na youtubie jest dość dużo filmików na ten temat :D

Czerwcówki 2009!!!!

18/01/10 13:16:59

Cześć dziewczynki :D przepraszam, że się nie odzywam ale nie zawsze jest czas :( Wspaniałe te wasze dzieciaczki :lol: :lol: :lol: takie pocieszne Moja Karolinka to straszny leniwiec :wink: siedzieć potrafi ale samej dźwignąć się nie chce :wink: ale wiem że potrafi bo jak jest sama w łóżeczku to kombinuje :lol: :lol: co do raczkowania to chyba kwestia dni :wink: Dzisiaj zaczęłyśmy naszą przygodę z zabawą w czytanie :) ciekawa jestem jak nam będzie szło. W sobotę byłam na warsztatach dla rodziców z programu baby signs. Znaki wprowadzam i konsekwentnie pokazuje wykonując różne czynności lub mówiąc o czymś. Karolinka pokazuje pieska, gorąco, papa. Czekam na resztę :wink: znaków :wink: Czasami trudno mi uwierzyć, że to moje stworzonko już takie duże :wink: i tak niesamowicie mądre :wink: :wink: :wink: Mam nadzieję, że wątek nie wygaśnie :roll: tutaj zawsze można wymienić się doświadczeniami no i jest z kim popisać :lol: Dobry pomysł z tą konferencją :lol: może się uda coś zorganizować :lol:

Czerwcówki 2009!!!!

15/01/10 09:35:11

ewaluto ja kupiłam sobie chustę kółkową, szczegóły są na www.chusta.pl Odkupiłam ja na allegro i zapłaciłam mniej niż normalnie. Noszę Karolinkę w niej od urodzenia i na prawdę jest pomocna, często w niej nawet odkurzamy lub robimy jakieś inne dziwne rzeczy :lol: Ta chusta jest dla nas zbawieniem przy tych zaspach śnieżnych :wink: możemy bez wózka pójść na spacer :lol:

Czerwcówki 2009!!!!

14/01/10 22:42:11

Atlantis znalazłam coś w internetowej szkole rodzenia co Cię zainteresuje i pewnie uspokoi :D To napisała dziewczyna, która ma podobny problem :) Witam! Ja również mam ten sam problem z nocnymi karmieniami. Mój prawie siedmiomiesięczny synek budzi się do karmienia w nocy nawet 5 razy. Nie miałam takich problemów nawet gdy był bardzo malutki, zaraz po wyjściu ze szpitala, a teraz śmieję się, że chyba nam ktoś dziecko podmienił Jest to bardzo męczące i nie wiem co mam o tym myśleć. Ponad miesiąc temu wprowadziłam do diety Szymka najpierw warzywa, potem zupki, obiadki, kaszki, kleiki i owoce. Martwię się, bo oprócz deserków owocowych synek nie chce nic innego jeść. Dziennie zje ok 2 łyżki zupki czy obiadku no i więcej nie jestem w stanie mu wcisnąć. Próbowałam wtarkować do zupki jabłko, próbowałam też sama ugotować zupkę, kupiłam też kaszkę owocową i nic, dalej nie chce jeść. Dodam, że karmię Szymka piersią a oprócz tego dostaje w ciągu dnia obiadek i po południu deserek. Martwi mnie ta sytuacja dlatego będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam! i otrzymała odpowiedź od prowadzącej, która jest lekarzem: Agnieszko! dzieci w tym wieku dość często właśnie zaczynają domagać się jedzenia kilka razy w ciągu nocy, ze względu na ich naturalnie większe zapotrzebowanie na tłuszcze. Niespełna sześciomiesięczne niemowlę nie musi mieć jeszcze tak urozmaiconej diety, jeśli jest karmione piersią. Jeśli nie ma apetytu na jakieś pokarmy lub je bardzo niewielkie ilości, można jeszcze spokojnie poczekać. Na dobrą sprawę mleko mamy zaspokoi jego potrzeby w pierwszym roku życia. Martwienie się tym, a co gorsza zmuszanie do jedzenia, może paradoksalnie właśnie sprowokować problemy z jedzeniem w przyszłości. Proponuj więc nowe potrawy, ale nie zmuszaj do jedzenia ani konkretnych produktów, ani określonej ilości. Zawsze może dojeść z piersi i będzie w porządku. Moja druga córka nie chciała właściwe jeść nic poza piersią do końca 8 miesiąca (jedynie tolerowała banana). Później zaczęła się interesować innymi pokarmami - zaczęła jeść wszystko co jedzą dzieci w jej wieku i nie była z tym żadnych problemów. Nie martw się wszystko się unormuje, każde dziecko rozwija się inaczej i ma inne potrzeby. Sabika jak ty znajdujesz na to wszystko czas :) podziwiam i trzymam kciuki za szybką i owocną pracę :lol: Orfeo twój Rafałek prześcignie nasze wszystkie bobasy :lol: gratulacje i powodzenia bo chyba prędko będziecie musieli mieć oczy wszędzie :wink: :roll: asi głowa do góry, może mały złapał jakieś przeziębienie i za kilka dni będzie już ok :wink: Dziewczyny czekam na karty z allegro i chyba w poniedziałek zaczniemy bawić się w czytanie :lol: poznałam dziewczynę z innego forum, która ma 12 mieś. córcie Polę i od około 6 tyg. migają i czytają na youtubie są dwa filmiki jak macie ochotę zajrzyjcie :wink: http://www.youtube.com/watch?v=l966WMbw ... r_embedded http://www.youtube.com/watch?v=5CF_5-tI ... re=channel